Sy- & Pysselblogg

fredag 5 oktober 2012

Elefanttema och syskonmatchning

Bloggar nu äntligen om något som jag har fått sytt.
Den här gången är det ett genomgående elefanttema på alla kläder, både i applikation och i tyger.
Försökte även få till en syskonmatchning genom att sy en body till E. och en tröja till A. i samma stuk.


Body i stl. 68 till E och en långärmad tröja till  A. Båda med applikation av en elefant för att syskonmatcha.

Tröjan har varit klar ett tag och A. har använt den en hel del. Hon gillar verkligen kläder med djur på, så jag tänkte att ett elefanttema kunde vara passande.
E:s body har tyvärr nyligen blivit klar, då min gamla symaskin tyckte att det var lägligt att gå sönder för ett tag sen.
Jag har nu fått låna svärmors symaskin, så jag har nu kunnat göra bodyn klart. Som tur är får jag låna symaskinen ett tag, så det är inte full panik att köpa en ny.
Tyvärr börjar stl. 68 snart bli för litet för E. så han kommer nog inte kunna ha bodyn så länge till, vilket är synd.


Body och byxor i stl.68 till E. Båda i elefanttema.



Baksidan av byxorna med en elefantapplikation på baken
Tygen kommer från Ohlssons tyger och mönstren är från Ottobre, vilka nummer kommer jag tyvärr inte ihåg.

Bäst just nu: Att jag har fått tag i en symaskin, så att jag kan börja sy lite igen.

Sämst just nu: Såg att termometern just nu ligger på +3, börjar bli kallt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar