Sy- & Pysselblogg

torsdag 29 november 2012

Julbak och julkalender

Snart är första advent här och då börjar det bli dags att börja förbereda sig inför helgernas fikastunder. Inte för att jag klagar :-), men frysen behövs fyllas på.
Igår bakade jag och A. lite saffransbullar och på fredag ska vi åka till A:s kompis F. och baka pepparkakor.
Misstänker att det kommer bli veckans höjdpunkt för A.
Nästa vecka tror jag att vi kommer att satsa på julgodis och fler saffransbak.


Saffransbullar med vitchoklad är numera tradition hemma hos oss vid jul.
Har även gjort iordning en julklappskalender till Alice. Jag gjorde det väldigt lätt för mig den här gången. Hittade en julduk på Ullared som jag delade av på mitten. Sedan sydde jag bara på några mässingringar, klistrade fast siffror och tryckte dit "God Jul".
Enkel, men uppfyller sitt syfte, anser jag.
Fördelen med att ha delat en julduk är att jag har kvar en identisk bit som kan bli en julklappskalender till E. när det börjar bli aktullt för honom med en kalender.
Då borde det inte bli något tjafs mellan syskonen om vem som har bäst eller finast :-)
A:s julkalender
Misstänker att A. starkt kommer gilla tanken bakom denna kalender :-).
En julklapp varje dag fram till julafton är inte så dumt för en treåring.

Bäst just nu;
Sen kan jag bara meddela att vi har skrivit på kontrakt för ett nytt HUS!!
Känns hur bra som helst!
Inflyttning mars/april. Önskar att det var nu :-).

Sämst just nu;
Misstänker att snön som kommer nu, inte får vara kvar så länge. Får njuta så länge vi bara kan.

2 kommentarer: